SOME ja markkinointi

Tiesitkö, että sosiaalisen median avulla voi saavuttaa vaikka mitä. Sosiaalisen median markkinoinnilla vahvistat brändiä ja kasvatat verkkokaupan myyntiä. Kuinka monta kertaa olet tänään avannut Facebookin tai Instagramin? Kuinka paljon vietät päivittäin aikaa sosiaalisessa mediassa? Ehkä sinä itse et ole somessa aktiivinen, mutta entäpä asiakkaasi? Sosiaalisen median sisältöä voidaan tuottaa lähes ilmaiseksi. Periaatteessa maksat vain käyttämästäsi ajasta. Sosiaalisen median teho markkinointikanavana perustuu ennen kaikkea siihen, että sosiaalisessa mediassa kulutetaan runsaasti aikaa. Mainostajana sinun on oltava siellä, missä ihmiset ovat.






                                                                       Kuvan Lähde




Facebookista on hyvin keskeinen tapa millä voidaan markkinoida esimerkiksi yrityksien uusia tuotteita. Facebook on nykypäivinä hyvin keskeinen osa suomalaisten arkea. Facebook tuntee meidät hämmästyttävän hyvin  jopa paremmin kuin me itse. Iän, sukupuolen ja asuinalueen lisäksi se tietää, mistä asioista olemme kiinnostuneita. Facebookissa markkinointiviestiin voidaan yhdistää tehokkaasti kuvallinen ja sanallinen viesti, jotka tukevat toisiaan ja antavat visuaalisuutta. Sanallisen ja visuaalisuuden viestin yhdistäminen on Facebook-markkinoinnin erinomainen etu.

Niinkuin moni on varmaan huomannut, niin nuoret eivät evät vietä niin paljon aikaa Facebookissa niin kuin aikuiset. Nuoret ovat siirtyneet Facebookista uusimpiin somekanaviin, kuten Instagramiin ja Snapchattiin. Hyvin suosittu some kanava on Instagram, jossa hyvin moni nuori viettää aikaansa. Instagram-markkinointia on ennen kaikkea nuorten yleisöjen tavoittamiseen, brändikuvan vahvistamiseen ja tunnettuuden kasvattamiseen. Instagram on vahvasti visuaalinen kanava. Tässä kanavassa pärjäävät ne, jotka tarjoavat kuluttajille ainutlaatuista kuvallista sisältöä. Siksi hyvin moni nuori panostaakin  Instagram-markkinointiin enemmän kuin mihinkään muuhun markkinointi tapaan. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Inbound markkinointi

Digitaaliset ekosysteemit

Mobiilisovellukset